Hongkongissa

budjettireppu, jonka osoitettiin Hongkongissa dramaattisen salamasuihkun aikana, joka laukaisi vähän turbulenssia ilma -aluksessa. Tiheä sumu ja sade näytti siltä, ​​että ne eivät koskaan kuulu, mutta sitten upotettiin lopulta harmaan myrskyn pilven alle, meille palkittiin uskomattomat näkymät Hongkongin taivaanrantaan. Saavuimme Chep Lap Kokin saarelle, missä kansainvälinen lentokenttä sijaitsee, ja menimme bussiin Kowlooniin. Suuri osa menetelmästä emme voineet nähdä mitään bussin ikkunoiden suosituista näkymistä, koska ne oli kasvattu vedessä, joka kaskattiin taivaalta kuin hanat. Lopuksi sade puhdistettiin tarpeeksi kauan nähdäkseen kirkkaat, Vegasin kaltaiset valot, jotka edistävät visioita leviävästä metropolista.

Hongkongin taivaanranta lentokoneestamme

Tarkastelimme pieneen huoneeseemme New Kowloon -hostellissa Miradorin kartanoissa. Luulen, että minun on selvitettävä, mitkä “kartanot” ovat niille, jotka eivät ole koskaan käyneet Hongkongissa. Paljon majoitusta on kaukana reppumatkailijan budjetista Hongkongissa, joten monet matkustajat ja paikalliset päättävät asua tai vuokrata huoneen näiden valtavien rakennusten sisällä. Kowloonin alueella on kaksi ”kartanoa” Miradorin kartanot, joissa oleskelimme, ja chungking -kartanot. Nämä kohoavat rakenteet ylpeilevät ylöspäin 1800 tilaa, jotka kaikki kaikki monivaiheen ja rappeutumisen vaiheet.

Huoneemme ei todellakaan ollut huono. Ihmiset pelkäävät uskoa, että kaikki täällä olevat tilat ovat rotan ajetut, homeen peittämät cesspoolit, mutta todellisuudessa on vain muutama sijainti, jotka antavat heidän tilojensa kuuluvan tällaisen rappeutumisen alle. Monissa kartanoiden “hotelleissa” on puhtaat kaatolot, joissa on upeita kylpyhuoneita ja ilmastointilaitteita, mutta kaikilla tiloilla on yhteinen viileä haju, joka näyttää johtuvan seinien ja lattian halkeamista. Uuden Kowloonin huoneemme oli kunnollinen, jos omituisesti muotoiltu, pari kapeaa sänkyä, ilmastointi, kylpyhuone ja ikkuna ulkopuolelle. Mutta huoneessa oli dank-haju, joka näytti katoavan, kun ojasimme jalan tuoksuvat arkit ja tyynylikit käytävään. Beirutin huoneemme jälkeen voimme todennäköisesti olla tyytyväisiä slummiin.

Pienin suihkuhuone New Kowloon Hostelissa
Ensimmäinen huone New Kowloon -hostellissa

Meillä oli hyvä unta ja heräsimme aamulla aloittaaksemme päivämme. Yllätykseemme sade oli puhdistunut ja aurinko loisti! Paras päivä tarkistaa suosittu taivaanranta ja ehkä vaellus yhtä paljon kuin Victoria korkeus nähdäksesi kaupungin näkymän. Pakatimme tavaroitamme ja valmistautuimme menemään päiväksi, mutta huomasimme pian, että huoneemme oli varattu yöksi ja he eivät pystyneet antamaan meille toista. Näytimme työpäivän loma -ajan Hongkongissa ja siitä tulee erittäin kiireinen. Vietimme seuraavat kaksi tuntia epätoivoisesti selaamalla kartanoita rotattomalla huoneessa, jolla meillä oli varaa. Onneksi löysimme yhden, joka toimitettiin opaskirjassamme ja tarkasti kosmisen vierastaloon. Huone ei ollut niin esteettisesti miellyttävä kuin uusi Kowloon, mutta siitä puuttui likaisen alalankojen haju, joten olimme onnellinen. Kosminen auttoi meitä myös selvittämään Kiinan viisumimme, joka pelasti meidät pitkään suurlähetystössä. Meidän on vihdoin mennä ulos ja tarkistaa kaupungin noin klo 11.00, jolloin jotkut pilvet olivat siirtyneet sisään ja pilannut mahdollisuudet nähdä näkymiä Victoria Peakista. Ei ongelmaa, Hongkongissa on niin paljon suoritettavaa, valitsimme juuri kartan ja lähetimme kaupunkiin. Ensin suuntasimme suoraan Hongkongin saarelle. Jotkut ihmiset saattavat olla järkyttyneitä siitä, että Hong Kong todella koostuu pienestä 234 saaren saaristosta. Tarkastelimme yleisesti neljä, joten luulet, että voisit sanoa, että meillä on paljon delegoituja tässä pienessä autonomisessa tilassa. Hyppimme lautalle, joka maksoi 2 dollaria Hongkongin dollaria mustekala -kortille, ja lähdimme Victoria Harborin aaltoilevien vesien yli ja lopulta asetimme jalan itse Hongkongin saarelle.

Hongkongin saaren taivaanranta Star Ferry -veneestä

Suuntasimme suoraan keskitason keskitason, pisin katettu liukuportaiden järjestelmä maailmassa! Yleensä hyppäät vain ja aloitat kiipeilyn mäkeä ylöspäin, jos haluat mennä tietylle kadulle tehdäksesi ostoksia, astu vain oikealle liikennemerkistä ja jatka kävelyä. Se on oikeastaan ​​todella uskomaton (ja helppo) menetelmä alueen tarkistamiseksi.

NICK MID-tason liukuportaalla

Pääsimme pois Wong Tai Sin -temppelissä tarkastaaksemme tavanomaisen taolaisen suunnittelun ja kulttuurin. Temppeli oli mielenkiintoinen, mutta 4000 suitsukkeiden sauvan tuoksu päätyi hiukan myös ylivoimaiseen, joten lähdimme temppelistä etsimään lounasta. Teimme päätöksen vain pysähtyä ensimmäiseen näkemämme kiireiseen ravintolaan, joka päätyi hienosti nuudeliksiE -keittokauppa. Olimme ilo ateriastamme maukkaan ja edullisen San Miguelin (1 dollaria) kanssa, luulen, että emme ole vielä täysin poissa Filippiineistä.

Ma & Pa keittää maukkaita nuudeleita lounaalle

Seuraavaksi otimme junan “trendikkääseen” alueelle, jolla kaikki ostoskeskukset ja korkeamuotoiset ostokset ovat. Alue oli todella mukava, kiireinen, mutta mukava. Kaduilla oli musiikkia ja köyhyyden teemakäytävän taidenäyttelyä, joka oli melko liikuttava. Kompastuimme myös erittäin stressaavien katumarkkinoiden yli, joilla he myivät kaikkea hummerista sian korviin. Markkinoiden kalaosasto oli erityisen mielenkiintoinen, heillä oli kaikenlaisia ​​valtamerikriittereitä, joista valita. Siihen mennessä olimme melko uupuneet, olimme kävellyt säännöllisesti 6 tuntia ja olimme valmiita lepoon, joten suuntasimme vähän huoneeseen vähän.

Tuore kala ja äyriäiset ostaa markkinoilta

30 minuutin jäähdytyksen jälkeen kuluimme kosmisen huoneen ahdasista, valkoisista laattarajoista, joten suuntasimme taas ulos. Tällä kertaa nähdäksemme, voisimmeko saada itsellemme pöydän maailman kalliimpaan Michelin -näyttelijäravintolaan. Jokainen henkilö, joka ymmärtää Gordon Ramseystä tai jolla on kotona oleva ruokaverkko, ymmärtää, että Michelin -tähti on äärimmäinen opas kansainväliseen hienon ruokailuun. Näytimme Tim Ho Wanissa vain nähdäksemme noin 20 potentiaalisen ruokailijan kokoonpanon. Näytti siltä, ​​että odotamme jonkin aikaa, mutta onneksi hämmentyneemme kasvot ja valkoinen iho saivat meidät (ja kaksi muuta turistia, jotka odottivat) linjan etuosaan. Ostimme kadulta odottaessamme tikkaamalla laatikoita, jotka olivat äärettömien kiinalaisten hahmojen vieressä. Onneksi paikallinen nainen, joka myös odotti linjaa, antoi meille lyhyen kuvauksen ruokia ja menimme ravintolaan varmoja, että teimme hyviä valintoja. Istuimme ja pian sen jälkeen pöytämme peitettiin erilaisilla, höyryttävillä bambukudotettuilla ruokia.

nauttia summan himmeästä summasta

Herkullinen sianlihan BBQ -pullat Michelin Star -ravintolassa
Jotkut olivat nyyttejä, toiset olivat himmeä summa, toiset olivat nuudelit ja kaikki olivat herkullisia. Koska olemme yksi ensimmäisistä “todellisista” kiinalaisista ruokalajistamme, emme ehkä ole pystyneet selvittämään, ansaitsiko se Michelin -tähden, mutta sillä ei ollut väliä, ruoka oli kevyt, maukas ja herkullinen. Lähdimme ravintolan täytetyksi reunaan, meidän piti jopa jättää ruokaa pöydälle, ja koko ateria maksoi meille molemmille alle 8 dollaria! Nyt voimme sanoa, että olemme käyneet Michelin -näyttelijäravintolassa, ja koska kaatuminen on paikallista kulttuuria vastaan, voimme sanoa, että emme edes tiputtaneet. Gordon Ramsey syö sydämesi ulos.

Hilmas merkki!

Paistetut nuudelit wontonilla

Nick syö kadun nuudelikaupassa
suitsukkeet palavat buddhalaisessa temppelissä

Kuten tämä viesti? Kiinnittää sen!

Vastuuvapauslauseke: Vuohet tiellä on Amazon -kumppani ja myös tytäryhtiö joillekin muille jälleenmyyjille. Tämä osoittaa, että ansaitsemme palkkioita, jos napsautat linkkejä blogissamme ja ostat kyseisiltä jälleenmyyjiltä.