ted keskusteluja tiimin rakentamiseen rakentaa vahvempi etätiimi Entertainment Sagada -matkaopas: Siirtyminen, näytteen aikataulu sekä budjettisuunnitelma

Sagada -matkaopas: Siirtyminen, näytteen aikataulu sekä budjettisuunnitelma

Täältä löytyy paljon päivitetty versio tästä lyhyestä artikkelista: Sagada Travel Guide
“Mennään Sagadaan.”

Yli viisi vuotta sitten, juuri ennen korkeakoulututkintoa, hyvä ystäväni tonetti kutsui minut menemään Sagadaan. ”En usko, että se on mahdollista edellyttäen, että olemme yhtä kiireisiä työskentelemällä opinnäytteidemme parissa. Mahdollisesti valmistumisen jälkeen? ” Minä ehdotin.

Valmistuttuaan, kun kävelimme Makatissa etsiessään työtä, hän nosti sen uudelleen. ”Uskon, että meidän pitäisi ensin löytää tehtävä. Suunnitellaan sitten Sagada -pakokappaletta ”, vältin. Hän oli samaa mieltä.

Kun viimeinkin laskimme työpaikan, halu matkustaa Sagadaan oli edelleen siellä. Kumpikaan ei kuitenkaan yrittänyt tuoda sitä esiin, koska ymmärsimme, ettei ole menetelmää, jota voisimme kaapata 3 päivän matkan täysin myrkyllisiin aikatauluihimme. Se oli vasta vasta yrityksen tukeman matkan vuonna 2009, kun asetin viimeinkin jalka Sagadaan.

Kun Tonet huomasi, että olin jo siellä, hän sai minut takaavan, että minun pitäisi ottaa hänet mukaani seuraavalla kerralla. Onneksi Sagada on yksi niistä paikoista, joihin kuka tahansa haluaisi palata. Vuotta myöhemmin päätin palata takaisin Sagadaan. Ihanteellinen aika, joka vilkaisi joulun ja uuden vuoden välillä. Annoin tonettille puhelun.

”Pyysit minua soittamaan sinulle hetken, kun päätin mennä Sagadaan. Hetki on tullut. Oletko edelleen valmis? ”

Tonetin reaktio oli äänekäs ja tyytyväinen “tietysti”.

Viiden vuoden haluamisen jälkeen se viimeiseksi tapahtui.

Kun hyvät ystävämme selvisivät tästä matkasta Sagadaan, he päättivät liittyä. Loppujen lopuksi, koska matka on järjestetty 27.-29. Joulukuuta, he olivat jo jättäneet poissaololoman virkaan. Ennen kuin ymmärsimme sen, päädyimme olemaan 10 -vuotiaita, jotka koostuivat korkeakoulujen hyvistä ystävistä ja joistakin kollegoista.

Suunnittelu matka Sagadaan

Koska hyvät ystäväni ja halusin nähdä Sagadan joululoman aikana, joulun ja uuden vuoden välillä, ymmärsimme, että olisimme haastavassa suunnitteluvaiheessa. Joulukuun ajatellaan Sagadan huippukautta, joten majoitusmahdollisuuksien löytäminen voi olla paljon vähemmän yksinkertaista tänä aikana. Miksi valitsimme mennä joulukuussa? Koska halusimme tuntea kylmän ja halusimme liittyä vuotuiseen Bonfire Fest -tapahtumaan, joka tapahtuu tyypillisesti 27. tai 28. joulukuuta. Tässä on asioita, jotka meidän piti treenata ennen matkaa:

1. Kuljetus. Voit tavoittaa Sagadan julkisella liikenteellä minkä tahansa tyyppisten reittien noudattamisen kautta.

Baguio Cityn kautta

Kautta Banaue

Bontocin kautta

Koska olimme ryhmä 0F 10, valitsimme, että se olisi paljon käytännöllisempi ja mukavampaa vain vuokrata pakettiauto ja jakaa kustannukset. Tällä tavalla voimme hyödyntää aikamme parhaalla mahdollisella tavalla, kun matkustamme illalla ja saavutamme Sagadan aamulla sen sijaan, että vietämme koko päivän tiellä, jos siirrymme bussiin. (Baguiosta saatuja Sagadaan ei ole iltamatkoja.) Pakettiautojen vuokrauskustannukset 3 päiväksi sekä 2 yötä, mukaan lukien mikä tahansa (kuljettajan latauksesta kaasulle tietullimaksuihin) oli Php 17 000, mikä viittasi siihen, että jokainen meistä kuoriisi P1 700 kuljetukseen. Ei paha.

2. Majoitus. Aloimme suunnitella tätä matkaa hieman myöhään, mikä tajusimme, kun kaikki soittamat hotellit olivat täysin varattuja. Meille onneksi blogin kirjoittaja hyvä ystävä Benj, Visitagagada.com, joka oli jo Sagadassa tuolloin, auttoi meitä löytämään vierastalo, joka saattaa sopia meille. Päädyimme tilaan Ligayan vieraskodissa sekä mökkeissä. Tarkistin arvioni täältä.

3. Reittisuunnitelma. Sagada -aikataulun tuottaminen ei ollut meille niin haastavaa, koska minä olen aiemmin ollut siellä, pystyin lainaamaan tarkalleen kuinka paljon aikaa kului jokaisen matkan täyttämiseen, jonka halusimme tehdä. Tässä on alustava matkasuunnitelma:

Päivä 0: Lähtö
Klo 19:00 – Tyydytä (Manila)

Päivä 1: Saapuminen, lumiangin hautausluola, sumaging luola
07:00 – Saapuminen Sagadaan
03:00 – Echo Valley, Sagada kudonta, objektiivinen yhdiste
06:00 – Illallinen
Klo 19:00 – Lepo

Päivä 2: Bomod-Ok Falls, Rock Inn, Nopea
06:00 – Nouse puhelu
07:00-Bomod-OK Falls
12:00 – Rock Inn sekä kahvila, oranssi poiminta
03:00 – Muokkausvaatteet, lepo
5.00 – valmistaudu nuotioon
12:00 – Palaa hostelliin

Päivä 3: Lähtö, Kiltepan Sunrise
04:30 – Nouse puhelu
05: 10 AM – Näytä auringonnousu Kiltepanin näkökulmasta
06:30 – ETD Sagada,
08:00 – Eta Manila

Emme tietenkään pystyneet noudattamaan sitä tiukasti, mutta mitä todella tapahtui, oli melko lähellä!

Top -majatalot sekä Sagadan majatalot

Perustuu Agoda -asiakasarvosteluihin.

Isabelon majatalo sekä kahvila. Tarkasta hinnat ja saatavuus! ✅

Kanip Aw Pines View Lodge. Tarkasta hinnat ja saatavuus! ✅

Kenlibed Inn. inspect rates & Availability! ✅

Sagada Heritage Village. inspect rates & Availability! ✅

TreasuRe Rock Inn. Tarkasta hinnat ja saatavuus! ✅

Etsi paljon enemmän Sagada -majataloja!

Päivä 0-Tapaa sekä lähtö

Muutama päivä ennen matkaa neljä hyvää ystäväämme hiutasi, jättäen vain kuusi ihmistä. Vaikka se imi, että he tukivat aivan kuten kuusi meistä päätti jatkaa matkan kanssa huolimatta ymmärtäen, että kuljetuskustannukset kasvavat dramaattisesti.

Ryhmä tyytyväinen Trinomassa Quezon Cityssä, missä pakettiauto odotti meitä. Klo 19.00 osuimme tielle. Aivan ensimmäinen välilasku oli NLEX: n bensiiniasemalla, jossa tartuimme nopeaan illalliseen sekä joitain kylpytuotteita. Kuljettajamme teki muutaman pysähdyksen sen jälkeen, kun nukkuin koko ajan. Kun heräsin, aurinko oli jo paistanut yhtä hyvin kuin olimme jo Sagadassa.

Päivä 1 – Saapuminen Sagadaan, Sumaging Cave Spelunking -kierros

Jos olisimme osoittaneet vielä pimeän ollessa pimeässä, olisimme voineet priorisoida tunnettujen Kiltepanin auringonnousun kiinni ensimmäisellä aamulla Sagadassa. Valitettavasti olimme myös muutama minuutti myöhässä. Päätimme vain pysyä alkuperäisen reittisuunnitelman kanssa. Meillä oli aamiainen sekä Saltissa ja Pepper Dinerissä (jota rakastimme), varanneet matkaoppaat Saggas -toimistossa (Sagada Authentic Guides Association) sekä sitten tarkastellut Ligayan majatalossa ja mökeissä.

Tunnin lepoajan jälkeen menimme takaisin sopivaan kaupunkiin ja aloitimme Sumaging-luolan kiertueen nopealla näkökulmalla Lumiangin hautausluolassa. (Meillä oli todella lyhyt keskustelu siitä, onko luolayhteysmatkan sen sijaan.) Kolmen ja puolen vaikean spelking -tuntien jälkeen luolan sisällä oli lounas Masferre Country Innissä sekä ravintolassa ja menimme takaisin. Hotelli ravistaa. Valitettavasti sänkymme magnetoivat meitä, että päätimme olla päästämättä siitä ulos illallisella.

Luola
Tässä on kattavat kertomukset siitä, mitä tapahtui ensimmäisellä päivällämme! Tarkista nämä viestit:

Suola ja pippuriruoka

Ligayan vieraskoti ja mökit

Lumiang -luola

Luola

Jogurttitalo

Päivä 2-Bomod-OK Falls, Orange Picking, samoin kuin Echo Valley

Aloitimme toisen päivämme sitruunapiirakkaan, jossa minulla oli ensimmäinen sitruunapiirakka, josta todella pidin ja rakastettu. Sen jälkeen ajoimme viipymättä pääsyn pisteeseen Bomod-OK-putoamiseen. Nousimme ylös samoin kuin rivitalojen kukkuloiden alapuolelle, joka näytti pysyvästi ylöspäin, kunnes saavutimme mahtavan bomod-OK: n ja upotettiin kaikessa kylmässä, viileässä kunniassaan. Haha. Se oli erinomainen kokemus, vaikkakin uuvuttava.

Sitten suuntasimme Rock Inniin sekä kahvilaan lounaalle sekä nopeaan nähdä heidän oranssille hedelmätarhoilleen valintaistuntoa varten. Olen aina iloinen oranssista poiminnasta mahdollisesti, koska ei ole joka päivä, että saan nähdä appelsiinipuita. Kun olimme valmiita, olimme iloisia nähdessämme palvelumme, jonka valmisimme nopeasti, koska olimme kaikki melko nälkään.

Bomod-Ok Falls
Sitten menimme menetelmämme takaisin oikeaan kaupunkiin. Siellä olevalla menetelmällä pysähdyimme Sagadan kudonta sekä pienessä keramiikkakaupassa lähellä Mapiya-AW-eläkettä. Sitten meidät pudotettiin Pyhän Marian Neitsyt kirkkoon, josta aloitamme kävellä Echo -laaksoon. Ohitimme paljon nykyaikaisemman objektiivisen yhdistelmähautausmaan, jossa vietimme useita minuutteja katsomalla hautakiviä ja heijasimme. Sitten kuljimme kallion Echo -laaksoon (joka oli lyhyt, melko yksinkertainen kävely), mutta emme pysyneet niin kauan. Myöhemmin illalla liittyimme moniin Sagadan turisteihin Bonfire Fest -tapahtumassa!

Tässä on päivän 2 kokemuksemme paljon kattavammat kronikot:

Sitruunapiirakan talo

Bomod-Ok Falls

Oranssi valitsemalla Rock Farm

Sagada kudonta

Operaatioyhdistelmä

Echo Valley sekä roikkuvat arkut

Nuotiofestivaali

Päivä 3 – Kiltepanin auringonnousu sekä sivurauhasrusterit

Aurinko ei ollut vielä noussut, kun aloitimme kolmannen päivän. Jo kello 5.00 olimme jo pakettiautossa menetelmässämme Kiltepan-näkökulmasta saadaksemme tunnettu Sagada-auringonnousu. Oli vielä pimeää, kun näkimme niin hyvin kuin meidän piti kävellä paksulla sumuhuodalla, joka peittää punaisen pehmeän mutaisen maan. Nousimme mäkeä ylös ja odotimme taivaallisen spektaakkelin näkökulmasta! Auringonnousu ei ollut henkeäsalpaava!

Sen jälkeen menimme takaisin kaupunkiin, joka sopii aamiaiseksi ja sitten vierastaloihimme hakemaan omaisuutemme. Kuljettajamme edellyttäen, että otamme bontoc-banaue-polun menetelmällämme takaisin, jotta saatamme nähdä riisiterassit sekä Banauessa että Bay-yo. Sovimme, vaikka ymmärsimme, että se vie paljon enemmän aikaa. Se oli hieno päätös. Pystyimme ihailemaan näitä kahta sivustoa (vaikkakin kaukaa) sekä se oli matka -ajan arvoinen.

Useiden paljon enemmän stoppolien jälkeen (mukaan lukien myöhäinen lounas Nueva Vizcayassa), me viimein ilmestyimme Manilassa noin keskiyöllä!

Katso nämä viestit, kuten kerrotin täällä yksityiskohtaisesti, mitä tapahtuimeille pysähtymistä kohti.

Kiltepan auringonnousu

Bay-yo-riisiterassit, bontoc, vuoren maakunta

Banaue -riisiterassit, ifugao

Kulut

Jo ennen matkan alkamista ymmärsimme budjettisuunnitelmastamme merkittävin palat kuljetuskuluihin. Jälleen kerran meidän odotettiin olevan 10 henkilö, joka vuokrasi henkilökohtaisen pakettiauton P17 000: lle (3 päivää, 2 yötä, mukaan lukien kuljettajan palkkio, kaasu ja tietullimaksut), mutta sitten muutama meistä alkoi pudota kuin kärpäset, kunnes olimme Leikkattu alas 6. ryhmään, jonka odotettiin olevan P1 700 per pää, päätyi P2 834 henkilöä kohti.

Joka tapauksessa, tässä on sagadan kustannusten erittely.

P2 834 – pakettiautovuokraus henkilöä kohti

P1 400 – Kokonaisruoka

P500 – Ligayan vierastalo, 2 yötä

P133 – SUMAGING CAVE -matka (P800/6 Pax)

P33 – Echo Valley Trip (P200/6 Pax)

P100-Bomod-OK Falls Trip (P600/6 Pax)

P250 – Bonfire Fest -lippu (mukaan lukien kuljetus, buffet -illallinen ja juomat)

P50 – Rock Farm Orange valitsee sisäänpääsymaksun

P150 – appelsiinit (P50/kilo)

P20 – Suihkumaksu (sumaging luola)

P200 – satunnaiset (pullotettu vesi, roskaruoka jne.)

P5 670 – Yhteensä

Hmmm. Melko kallis, vai mitä? Huomaa, että tämä johtui ystävien tukemisesta viime hetkellä, mikä vaati meitä myös heidän kuljetusmaksujensa kattamiseen. Jos he olisivat menneet kanssamme sitoutuessaan, kustannukset olisivat olleet paljon enemmän ihmisiä. Jos olisimme ymmärtäneet, että olisimme vain 6 -ryhmä, olisimme myös ottaneet julkisen liikenteen! Heinä, en pidä liekkailijoista!

Joka tapauksessa, flakerit tai ilman liekkailijoita, Sagada on aina yksi unohtumattomimmista kohteista minulle. Olen aivan kuten ylämaan, sää, ruoka sekä Sagadassa nähtävien sijaintien kanssa!

Lisää ehdotuksia YouTubesta ⬇️⬇️⬇️

Aiheeseen liittyvät julkaisut:

Sagada -matkaopas budjettisuunnitelman aikataululla

Bomod-OK Falls, Sagada: Mitä odottaa

Boracay: Budjettisuunnitelma matkaopas

MASASA beach ON A BUDGET: travel guide & schedule

SIPALAY travel guide with budget plan schedule

EL NIDO PALAWAN travel guide with sample schedule & budget plan

SIARGAO travel guide with budget plan schedule